|
Nr: 99-101 Octombrie-Decembrie 2012
| | Judeţul Braşov, proiecte de promovare | | | The county of Brasov, promotion projects | | | Förderprogramme des Kreises Kronstadt/Braşov | | | Brassó megye megismertetéséért | | | Prefectura, activă în viaţa socială | | | Involvement of the Prefect's Institution in the social life | | | Eine aktive Präsenz im sozialen Leben | | | A prefektúra aktív társadalmi szerepe | | | Braşovul este bine pozitionat în cadrul concurenţei investiţionale | | | Brasov is well located within investment competition | | | Kronstadt ist im Standortwettbewerb gut aufgestellt | | | Brassó jól áll a beruházási versenyben | | | Recital cameral "Gaudeamus 25" | | | Chamber recital "Gaudeamus 25" | | | Kammermusikkonzerte "Gaudeamus 25" | | | Gaudeamus 25 kamarahangverseny | | | Multiculturalism la Budila | | | Multiculturalism in Budila | | | Multikulturalismus in Budila | | | Multikulturalizmus Bodolán | | | Ziua României, la Codlea | | | The National Day of Romania in Codlea | | | Der Nationalfeiertag Rumäniens in Zeiden/Codlea | | | Románia napja Feketehalomban | | | Moieciu, în prim-planul turismului românesc | | | Moieciu, in the forefront of the Romanian tourism | | | Moieciu im Vordergrund des rumänischen Tourismus | | | Moécs a romániai idegenforgalom élvonalában | | | Poiana Braşov, sport şi agrement | | | Poiana Brasov, a resort for both sport and recreation | | | Poiana Braşov/Schulerau ? Sport und Unterhaltung | | | Brassó Pojána, sport és kikapcsolódás | | | Predeal, perla turismului montan | | | Predeal, the pearl of mountain tourism | | | Predeal ? die Perle des rumänischen Bergtourismus | | | Predeal, a hegyi turizmus gyöngye | | | Copiii din Sânpetru doreau pace de Crăciun | | | The children from Sanpetru wished for peace on Christmas | | | Die Petersberger Kinder wünschten sich den Frieden als Weihnachtsgeschenk | | | A szentpéteri gyerekek békét kívántak karácsonyra | | | Vama Buzăului între Transilvania şi Ţara Românească | | | Vama Buzaului between Transylvania and Tara Romaneasca | | | Vama Buzăului ? zwischen Transsylvanien und Walachei | | | Bodzavám Erdély és Havaselve közt | | | Muzeul de Etnografie Braşov: 45 de ani de existenţă | | | The Ethnography Museum Brasov: 45 years old | | | 45 Jahre seit der Gründung des Volkskundemuseums Kronstadt/Braşov | | | 45 éves a Brassói Népművészeti Múzeum |
|
|
|
|
|
|
|
Braşovul este bine pozitionat în cadrul concurenţei investiţionale
|
|
O consecinţă a economiei globalizate şi a lumii interconectate este concurenţa tot mai puternică şi mai accentuată în viitor a locaţiilor corespunzătoare pentru investiţii în vederea stabilirii companiilor, precum şi pentru investiţiile şi locurile de muncă din acest context. Braşovul înregistrează în cadrul acestei concurenţe un succes comparabil. Provocarea pentru viitor este extinderea avantajelor existente ale locaţiei şi generarea argumentelor suplimentare pentru dezvoltări ulterioare.
Braşovul, atractiv pentru investitori
În ultimii 20 de ani în Braşov şi în regiunea limitrofă s-au stabilit numerose companii. Acest lucru este o dovadă a atractivităţii locaţiei. Sunt subliniaţi întotdeauna factorii pozitivi: poziţia centrală în România, trecutul industrial, disponibilitatea forţelor de muncă calificate şi experimentate, calitatea ridicată a nivelului de trai ? şi multele altele. De asemenea, pentru investitorii din spaţiul german, un rol important îl joacă populaţia vorbitoare de limbă germană, precum şi legătura cu Cercul Cultural German. Aceste legături culturale îşi extind influenţa în afara sferei minorităţii germane, dovada fiind absolvenţii români de la şcolile şi facultăţile cu studii în limba germană.
"One stop shop" pentru companii
Organizarea regiunii metropolitane este o componentă importantă pentru obţinerea competenţei concurenţiale şi dezvoltarea locaţiei de investiţii. Importantă este reglementarea competenţelor între oraş, regiunea metropolitană şi judeţ pentru recrutarea investitorilor noi. Un alt element ar putea fi organizarea unei "magazin one stop-shop", unde s-ar putea rezolva toate formalităţile pentru înfiinţarea unei companii. De asemenea, la fel de important precum un punct de contact în cadrul locaţiei este şi comunicarea stringentă cu exteriorul, în special în străinătate. Informarea regulată, dar nu prea frecventă, cuprinzătoare, dar nu prea detaliată a potenţialilor investitori şi ? la fel de important ? a multiplicatorilor constituie un instrument probat al marketingului local.
Evitarea mutării companiilor
În paralel cu atragerea investitorilor noi, consultanţa investitorilor existenţi este tot mai importantă ("investment retention"). Şi acest lucru, indiferent dacă planificaţi investitori suplimentari sau "doar" continuarea angajamentului actual. Obiectivul acestui suport ulterior este evitarea mutării companiilor. Decizia de a căuta o locaţie alternativă (în ţară ?în majoritatea cazurilor ? în străinătate) se conturează timpuriu în multe din cazuri. Motivele unei relocări sunt numeroase, dar prin implicarea în îndepărtarea acestora le putem diminua şi astfel anula decizia mutării.
Uwe Konst (uwe.konst@freihandel.info)
|
|
|