Tururi virtuale

Ariadna
   Caută:
   

Nr: 99-101
Octombrie-Decembrie 2012

Judeţul Braşov, proiecte de promovare
The county of Brasov, promotion projects
Förderprogramme des Kreises Kronstadt/Braşov
Brassó megye megismertetéséért
Prefectura, activă în viaţa socială
Involvement of the Prefect's Institution in the social life
Eine aktive Präsenz im sozialen Leben
A prefektúra aktív társadalmi szerepe
Braşovul este bine pozitionat în cadrul concurenţei investiţionale
Brasov is well located within investment competition
Kronstadt ist im Standortwettbewerb gut aufgestellt
Brassó jól áll a beruházási versenyben
Recital cameral "Gaudeamus 25"
Chamber recital "Gaudeamus 25"
Kammermusikkonzerte "Gaudeamus 25"
Gaudeamus 25 kamarahangverseny
Multiculturalism la Budila
Multiculturalism in Budila
Multikulturalismus in Budila
Multikulturalizmus Bodolán
Ziua României, la Codlea
The National Day of Romania in Codlea
Der Nationalfeiertag Rumäniens in Zeiden/Codlea
Románia napja Feketehalomban
Moieciu, în prim-planul turismului românesc
Moieciu, in the forefront of the Romanian tourism
Moieciu im Vordergrund des rumänischen Tourismus
Moécs a romániai idegenforgalom élvonalában
Poiana Braşov, sport şi agrement
Poiana Brasov, a resort for both sport and recreation
Poiana Braşov/Schulerau ? Sport und Unterhaltung
Brassó Pojána, sport és kikapcsolódás
Predeal, perla turismului montan
Predeal, the pearl of mountain tourism
Predeal ? die Perle des rumänischen Bergtourismus
Predeal, a hegyi turizmus gyöngye
Copiii din Sânpetru doreau pace de Crăciun
The children from Sanpetru wished for peace on Christmas
Die Petersberger Kinder wünschten sich den Frieden als Weihnachtsgeschenk
A szentpéteri gyerekek békét kívántak karácsonyra
Vama Buzăului între Transilvania şi Ţara Românească
Vama Buzaului between Transylvania and Tara Romaneasca
Vama Buzăului ? zwischen Transsylvanien und Walachei
Bodzavám Erdély és Havaselve közt
Muzeul de Etnografie Braşov: 45 de ani de existenţă
The Ethnography Museum Brasov: 45 years old
45 Jahre seit der Gründung des Volkskundemuseums Kronstadt/Braşov
45 éves a Brassói Népművészeti Múzeum

Despre Brașov Cultură și tradiții Arhiva Redacția Contact

Braşovul este bine pozitionat în cadrul concurenţei investiţionale



     

     

O consecinţă a economiei globalizate şi a lumii interconectate este concurenţa tot mai puternică şi mai accentuată în viitor a locaţiilor corespunzătoare pentru investiţii în vederea stabilirii companiilor, precum şi pentru investiţiile şi locurile de muncă din acest context. Braşovul înregistrează în cadrul acestei concurenţe un succes comparabil. Provocarea pentru viitor este extinderea avantajelor existente ale locaţiei şi generarea argumentelor suplimentare pentru dezvoltări ulterioare.

Braşovul, atractiv pentru investitori

În ultimii 20 de ani în Braşov şi în regiunea limitrofă s-au stabilit numerose companii. Acest lucru este o dovadă a atractivităţii locaţiei. Sunt subliniaţi întotdeauna factorii pozitivi: poziţia centrală în România, trecutul industrial, disponibilitatea forţelor de muncă calificate şi experimentate, calitatea ridicată a nivelului de trai ? şi multele altele. De asemenea, pentru investitorii din spaţiul german, un rol important îl joacă populaţia vorbitoare de limbă germană, precum şi legătura cu Cercul Cultural German. Aceste legături culturale îşi extind influenţa în afara sferei minorităţii germane, dovada fiind absolvenţii români de la şcolile şi facultăţile cu studii în limba germană.

"One stop shop" pentru companii

Organizarea regiunii metropolitane este o componentă importantă pentru obţinerea competenţei concurenţiale şi dezvoltarea locaţiei de investiţii. Importantă este reglementarea competenţelor între oraş, regiunea metropolitană şi judeţ pentru recrutarea investitorilor noi. Un alt element ar putea fi organizarea unei "magazin one stop-shop", unde s-ar putea rezolva toate formalităţile pentru înfiinţarea unei companii. De asemenea, la fel de important precum un punct de contact în cadrul locaţiei este şi comunicarea stringentă cu exteriorul, în special în străinătate. Informarea regulată, dar nu prea frecventă, cuprinzătoare, dar nu prea detaliată a potenţialilor investitori şi ? la fel de important ? a multiplicatorilor constituie un instrument probat al marketingului local.

Evitarea mutării companiilor

În paralel cu atragerea investitorilor noi, consultanţa investitorilor existenţi este tot mai importantă ("investment retention"). Şi acest lucru, indiferent dacă planificaţi investitori suplimentari sau "doar" continuarea angajamentului actual. Obiectivul acestui suport ulterior este evitarea mutării companiilor. Decizia de a căuta o locaţie alternativă (în ţară ?în majoritatea cazurilor ? în străinătate) se conturează timpuriu în multe din cazuri. Motivele unei relocări sunt numeroase, dar prin implicarea în îndepărtarea acestora le putem diminua şi astfel anula decizia mutării.

Uwe Konst (uwe.konst@freihandel.info)






PROMO




Copyright © Fundatia Umana
Created by S.C. Twin SoftWare S.R.L. Braşov