Tururi virtuale

Ariadna
   Caută:
   

Nr: 93-95
Aprilie-Iunie 2012

Investiţii în Cetăţi
Investments in Fortresses
Investitionen in Burgen
Beruházások a Várakra
Ziua satului românesc
The day of the Romanian village
Der Tag des rumänischen Dorfes
A román falu napja
Interes European la Viscri ? Buneşti - Roadeş
European interest in Viscri ? Bunesti - Roades
Europäisches Interesse für Deutsch-Weißkirch ? Bodendorf und Radeln
Európai érdek Szászfehéregyházán ? Szászbudán -Rádoson
Multiculturalism la Codlea
Multiculturalism in Codlea
Multikulturalismus in Zeiden
Multikulturalizmus Feketehalomban
Ghimbavul modern
The modern side of Ghimbav
Das moderne Weidenbach
A modern Vidombák
Hărman ? Extreme Fest
Harman ? Extreme Fest
Honigberg ? "Extreme Fest"
Szászhermány ? Extreme Fest
Moieciu, o destinaţie irezistibilă
Moieciu, an irresistible destination
Moieciu ? ein Reiseziel dem man nicht widerstehen kann
Moécs, ellenállhatatlan úti cél
Sânpetru, repere cinematografice
Sanpetru, cinema landmarks
Petersberg als Drehort
Barcaszentpéter, iránypontok filmekhez
Festivalul narciselor
The Daffodil Festival
Das Narzissen-Festival
A Nárciszok Ünnepe
Dansul popular maghiar
The Hungarian folk dance
Der ungarische Volkstanz
Magyar néptánc
Ziua meşteşugarilor maghiari
The Hungarian Craftsmen's Day
Der Tag der ungarischen Handwerker
Magyar kézművesek napja
Ziua Ierusalimului
Jerusalem's Day
Der Jerusalem-Tag
Jeruzsálem napja

Despre Brașov Cultură și tradiții Arhiva Redacția Contact

Ghimbavul modern



     

     

Oraşul Ghimbav este situat la 7 km vest de municipiul Braşov, pe drumul naţional DN1 şi calea ferată Braşov-Sibiu. Aflată la o altitudine medie de 535 m, localitatea ocupă o suprafaţă de 28,9 kmp, pe care trăieşte o populaţie de 5100 de locuitori. Oraşul a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare impresionantă datorită proiectelor şi investiţiilor de anvergură derulate în acest teritoriu. Una dintre cele mai mari investiţii este realizarea aeroportului, fapt ce va lega acest oraş de restul lumii şi va creea, în viitor, oportunităţi de afaceri pentru investitorii autohtoni şi străini.

Între istorie şi viitor

Primarul oraşului Ghimbav, Toma Dorel, a declarat: "Oraşul Ghimbav este deja cunoscut pe plan internaţional datorită istoriei sale interesante, a obiectivelor istorice existente aici, respectiv vechea biserică fortificată, dar şi datorită unor evenimente de anvergură care au loc aici. Mă refer la faptul că Braşovul a devenit capitala aviaţiei româneşti, cu prilejul organizării TransilvAero Show 2010, când s-au sărbătorit 100 de ani de la primul zbor cu motor jet al lui Henri Coandă, printr-un spectacol aviatic complet, ce a reunit cele mai importante formaţii de zbor autohtone. Iată că industria aviatică românească şi-a lăsat amprenta în acest loc în care urmează să fie construit Aeroportul".

Din istorie

Dacă facem o paralelă între Ghimbavul istoric şi cel modern, partea istorică atrage ca un magnet deoarece au fost descoperite legături încă din Epoca Fierului. Aici exista o aşezare dacică specifică civilizaţiei primei vârste a fierului. De asemenea, pe o arie largă a zonei au fost găsite cantităţi importante de ceramică dacică. Prima aşezare, numită "Câmpşor", se afla pe locul aerodromului actual, iată o şi mai veche legătură între istorie şi construcţia Aeroportului la Ghimbav, ce va deveni o punte între trecut, prezent şi viitor.

Dezvoltarea urbanistică

Primarul oraşului Ghimbav, Toma Dorel, a precizat: "Dezvoltarea urbanistică a Ghimbavului a cunoscut o dinamică spectaculoasă în ultimii 10-15 ani iar promovarea potenţialului turistic al oraşului reprezintă prioritatea momentului. Astăzi, activitatea economică în Ghimbav este continuată de firme noi atât pe vechile platforme industriale cât şi prin noi investiţii. În zonă, şi-au arătat deja interesul firme arhicunoscute în lume care doresc să dezvolte afaceri în jurul Aeroportului. Deja Braşovul este cunoscut ca fiind primul oraş turistic al ţării, după Capitala României".






PROMO




Copyright © Fundatia Umana
Created by S.C. Twin SoftWare S.R.L. Braşov