Noul brand turistic al judeţului Braşov
|
|
Cu ocazia Târgului Internaţional de Turism de la Berlin judeţul Braşov, prin Asociaţia de Promovare şi Dezvoltare a Turismului (APDT) a lansat noul brand turistic al judeţului Braşov.
Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a declarat: „Continuând tradiţia de peste 100 de ani a industriei turistice locale, Braşovul şi-a propus să îşi dezvolte prin noua sa strategie de brand o imagine solidă ca destinaţie turistică la nivel internaţional. Noua imagine a Braşovului vine să promoveze atât diversitatea culturală, cât şi dinamica unui loc viu şi modern”.
BRAŞOV BE.LIVE IT
Mihai Pascu, director în cadrul Consiliului Judeţean Braşov, informează că identitatea verbală turistică a judeţului - BRAŞOV BE.LIVE IT este concepută în engleză, pentru a fi adresată audienţei internaţionale, şi transmite două concepte majore. În primul rând vizează o atitudine existenţială prin folosirea verbului „a fi” (BE), completată de o dimensiune interactivă a sintagmei „a trăi” (LIVE IT). Sintagma „BE.LIVE IT” s-ar putea traduce prin „Fii şi Trăieşte Braşovul”. Secundar, jocul de cuvinte astfel creat (BE.LIVE IT), devine fonetic „Believe it”, care stabileşte astfel promisiunea făcută turistului „Crede în Braşov”.
Reţeaua de informare turistică
Ionuţ Ţaţa, directorul Agenţiei de Dezvoltare Durabilă a judeţului Braşov (ADDJB), a precizat că noul brand turistic al Braşovului este dezvoltat şi coordonat de către Asociaţia de Promovare şi Dezvoltare a Turismului (APDT), în cooperare cu Consiliul Judeţean Braşov, Agenţia de Dezvoltare Durabilă a judeţului Braşov (ADDJB) şi Agenţia de Comunicare Firestarter. Prin reţeaua de centre de informare turistică coordonată de această organizaţie şi pe baza strânsei cooperări cu industria locală a turismului, APDT şi-a propus să crească şi să consolideze calitatea şi cantitatea serviciilor şi produselor turistice oferite.
Infrastructura turistică
Această iniţiativă în domeniul promovării turistice vine să completeze proiectele de dezvoltare a infrastructurii turistice iniţiate în judeţ: refacerea zidurilor vechii cetăţi a Braşovului, dezvoltarea domeniul schiabil în Râşnov, Predeal şi Poiana Braşov, reabilitarea cetăţilor istorice Râşnov, Făgăraş şi Rupea, dezvoltarea Rezervaţiei de Zimbri de la Vama Buzăului, reintroducerea trenului de epocă cu ecartament îngust pe traseul: Braşov – Cristian – Râşnov – Zărneşti şi dezvoltarea bazei materiale de agrement din judeţ.
Standul României la Berlin
Ionuţ Gliga, director executiv APDT, a declarat: „În cadrul Târgului Internaţional de Turism de la Berlin, Braşovul a fost prezent în Standul Oficial al României cu o suprafaţă de expunere generoasă. De asemenea, o parte a programului artistic desfăşurat la standul României a fost asigurat de către judeţul Braşov: patru artişti de muzică populară, care au interpretat cântece tradiţionale reprezentative pentru judeţul Braşov şi o artistă braşoveană care a confecţionat şi expus păpuşi tradiţionale. În cadrul serii româneşti au fost degustate produse culinare tradiţionale din judeţul Braşov.”
Braşovul, destinaţii turistice
Braşovul este una din principalele destinaţii turistice ale României. Aproximativ jumătate de milion de turişti aleg să-şi petreacă sejurul în Braşov în fiecare an. Principalele puncte de atracţie ale judeţului sunt: centrul istoric al Braşovului, pârtiile de schii din Poiana Braşov şi Predeal, zonele agroturistice din Bran, Moieciu şi Vama Buzăului, Castelul Bran, cetăţile de la Făgăraş, Râşnov şi Rupea şi bisericile fortificate ale satelor săseşti. „În anii ce urmează, industria locală a turismului va fi impulsionată ca urmare a organizării, la Braşov, a Festivalului Olimpic al Tineretului European - 2013. Proiectul identităţii turistice a judeţului Braşov este parte a unei ample strategii de dezvoltare care are ca şi obiectiv final stabilirea unei oferte turistice mature până în 2013”, a conchis preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu.