Reţeta turismului de succes
|
|
Consiliul Judeţean Braşov, în colaborare cu The Romanian Agribusiness Development Project, finanţat de Agenţia Statelor Unite ale Americii pentru Dezvoltare Internaţională, România, a prezentat oficial, la Centrul Cultural ?Reduta?, Strategia de Dezvoltare Durabilă a Turismului din judeţul Braşov. La eveniment au participat Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, George Scripcaru, primarul Braşovului, reprezentantul autorităţii naţionale pentru turism, reprezentantul Ambasadei SUA / USAID, reprezentanţi ai sectorului privat din turism (ANAT şi ANTREC) şi reprezentanţi ai administraţiilor publice din judeţ.
Consultanţă externă
Lucrările conferinţei au fost deschise de Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, care a precizat că a avut mai multe întâlniri cu reprezentanţii USAID în vederea înfiinţării unei agenţii de dezvoltare durabilă a turismului din judeţul Braşov: ?Avem nevoie de o consultanţă externă, profesionistă şi cu experienţă în domeniu. Consiliul Judeţean a alocat şi intenţionează să aloce sume importante de bani pentru dezvoltarea turismului şi reabilitarea patrimoniului istoric al judeţului?.
Puncte de informare turistică
Consiliul Judeţean Braşov a alocat fonduri pentru finalizarea proiectelor începute şi pentru valorificarea potenţialului turistic din Bran, Râşnov, Predeal, Rupea, Făgăraş şi Vama Buzăului. De asemenea, vor fi alocate sume pentru infrastructură şi pentru amenajarea unor zone de agrement. ?Dorim să facem nişte puncte de informare turistică, care să fie amplasate pe căile rutiere de acces. Valorificând potenţialul turistic putem tripla veniturile. Să nu uităm că în anii ?70-?72, judeţul Braşov era plin de turişti?, a declarat Căncescu.
Un nou început
Primarul Braşovului, George Scripcaru, susţine că evenimentul poate constitui un nou început pentru activitatea de turism pe care Braşovul o desfăşoară. ?Economia de mare anvergură care a existat odată în Braşov şi etapele pe care ea, din păcate, le-a parcurs, ne obligă să ne concentrăm eforrturile într-o campanie de promovare a turismului de anvergură. Trebuie să asigurăm turiştilor un cadru şi un ambient adecvat, în aşa fel încât să-l determinăm să renunţe la locaţii exotice din alte zone ale lumii şi să vină aici, unde au ocazia să cunoască cultura, tradiţiile şi spiritualitatea braşoveană?.
Braşovul ? o destinaţie internaţională
James MacGregor, consultant internaţional USAID, a ţinut să precizeze că mai întâi a făcut o cercetare pe Internet şi o fotografie cu Braşovul din satelit, observând că oraşul este înconjurat de munţi şi că se poziţionează ca o destinaţie turistică internaţională. ?Oportunităţile sunt excelente. Am văzut că politicienii sunt cu adevărat interesaţi să dezvolte acest domeniu. Îi avem pe oficialii administraţiei braşovene alături de acest proiect, aşa că nu putem decât să reuşim. Vor trebui investite însă multe milioane de euro în turism, dar am înţeles că bani există şi sunt disponibili din ce în ce mai mulţi în perspectiva aderării României la UE?, a declarat James MacGregor.
Parteneriat public-privat
Turismul braşovean va fi promovat prin Agenţia de Promovare şi Dezvoltare a Turismului, instituţie specializată ce va funcţiona în cadrul Consiliului Judeţean Braşov, în baza unui parteneriat public-privat, începând cu trimestrul doi al acestui an.
Mihai Pascu, director în cadrul Consiliului Judeţean, a prezentat şi reţeta propriu-zisă pentru dezvoltarea turismului, respectiv îmbunătăţirea infrastructurii de transport şi de mediu, refacerea patrimoniului istoric, valorificarea culturii şi tradiţiilor, dezvoltarea ecoturismului şi continuarea parteneriatului cu specialiştii americani.