Tururi virtuale

Ariadna
   Caută:
   

Nr: 126-128
Ianuarie-Martie 2015

Trendul de vizitatori, în creștere
Visitors trend growing
Steigende Besucherzahlen
Növekvőben a látogatók száma
Ghidul turistic al Brașovului din 1891
Brasov Tourist Guide from 1891
Kronstadt-Reiseführer aus 1891
Brassó turisztikai kalauza 1891-ből
Pelerinaj la Sfântul Anton
Pilgrimage to Saint Anthony
Pilgerreise zum Heiligen Anton
Zarándoklat Szent Antalhoz
"Curtea lui Honterus"
"Honterus Courtyard"
Der Honterushof
"A Honterus udvar"
Auschwitz-Birkenau: 70 de ani
70th Anniversary of the Liberation - Auschwitz-Birkenau
Auschwitz-Birkenau: 70 Jahre
Auschwitz-Birkenau: 70 év
Codlea și Țara Zânelor
Codlea and Tara Zanelor (The Fairies Land)
Zeiden und das Land der Feen
Feketehalo és a Tündérek Országa
Ormeniș și Cetatea Tipia
Ormenis and Tipia Citadel
Ormeniş und die Tipia-Burg
Ürmös és a Töpe vár
Legende cu femei, la Prejmer
Legends about Women, in Prejmer
Sagen um Tartlauer Frauen
Nőkről szóló legendák Prázsmáron
Cetatea de deasupra norilor
The Fortress above the Clouds
Die Burg über den Wolken
Vár a felhők felett
Drumurile medievale
Medieval Roads
Mittelalterliche Straßen
Középkori utak
Excursii de o zi în Țara Făgărașului
One-Day Trips to Tara Fagarasului
Tagesausflüge im Fogarascher Landesgrenze
Egynapos kirándulás Fogarasföldön
Comuna Vulcan ? modelul înaintașilor
Vulcan Locality - Following the Ancestors` Footsteps
Die Gemeinde Wolkendorf ? das Beispiel der Vorfahren
Szászvolkány község ? elődeink mintaképe

Despre Brașov Cultură și tradiții Arhiva Redacția Contact

Drumurile medievale








Încă din Evul Mediu, în județul Brașov exista o rețea bogată de drumuri terestre, realizate după o hartă veche a lumii din secolul IV d.H.
În secolul XIII, oamenii spuneau că "toate drumurile duc la Feldioara", asta până când Brașovul a devenit cel mai mare centru comercial al vremii.
Astăzi, aceste drumuri medievale au devenit obiectul multor proiecte culturale cu scopul de a pune în valoare drumurile medievale și obiectivele cultural-istorice existente în Țara Bârsei.

Drumul regelui

Un drum important din acea vreme este drumul Branului, cunoscut și sub denumirea de "Drumul Regelui" sau "Drumul Vămii". Acest drum lega Transilvania de capitalele medievale ale Țării Românești. De asemenea este considerat cea mai importantă legătură între Transilvania și teritoriile aflate la sud de Dunăre și Marea Neagră. În secolul XVIII a apărut drumul Prahovei, care leagă Branul de stațiunea Predeal și duce spre actuala capitală a României, București.

Drum medieval din bârne

Drumul spre vest pornea din Țara Bârsei și trecea prin Ghimbav, Codlea, Dumbrăvița, Țara Făgărașului și Sibiu. În secolele XIV-XV s-a întărit legătura cu Feldioara și s-a construit Cetatea de la Crizbav, aceasta având scopul de a întări siguranța circulației pe aceste drumuri.
Lângă Ghimbav drumul trecea peste Ghimbășel, pe un pod construit din piatră, iar hotarul Codlei dinspre Munții Perșani era traversat de un drum acoperit de bârne. Spre nord, în direcția Sighișoara exista un alt drum care trecea prin Feldioara și Măieruș. Legătura Țării Bârsei cu Moldova se făcea pe "Drumul Prejmerului", "Drumul Hărmanului" sau "Drumul de Jos". În secolul XIX s-a construit o șosea comercială ce trecea pe lângă Hărman și Prejmer și ducea în teritoriul secuilor.

Muncă neplătită

În 1827 s-a construit o șosea nouă și largă spre Sânpetru, alta spre Cristian și încă una prin pădurea Codlei și fiecare gospodar din Țara Bârsei a contribuit anual cu câte 12 zile de muncă neplătită, timp de cinci ani (1833-1837). În Țara Bârsei s-a cărat piatră sfărâmată pentru șoseaua comercială de la Vlădeni și fiecare vită trăgătoare trebuia să care o jumătate de stânjen.
Drumul spre Teliu a fost construit în 1838 și oamenii au fost obligați să lucreze "multe zile, cu carul sau mâinile".






PROMO




Copyright © Fundatia Umana
Created by S.C. Twin SoftWare S.R.L. Braşov